Országos Közművelődési Konferencia az Informatikai Múzeumban

Idén a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában került megrendezésre a 28. Országos Közművelődési Konferencia. A szeptember 22-24 között tartó programsorozat mottója „a kultúra és a digitalizáció” volt. A résztvevők a digitalizáció alkalmazásának különböző területeivel ismerkedhettek meg kerekasztal beszélgetések, előadások, workshop  keretén belül, igazán stílszerű helyszínen: informatikai múzeumunk falai és a digitalizáció múltját megjelenítő műtárgyak között. Mindez küldetésünknek is megfelel: összekötni a múlt értékeit és a jövő technikáját. 

Digitalizálási konferencia az Informatikai Múzeumban

Pancza János, a Monguz Kft. kereskedelmi igazgatója beszélt a  digitalizáció fontosságáról pl. az  oktatás területén is, amelyek a pandémia alatt óriási segítséget nyújtottak a diákoknak. Ötletként említette, hogy a múzeumokban 3D műtárgy rekonstrukcióval  valamint Beacon jeladó helymeghatározással is színesíthetjük a programot. Hangsúlyozta, hogy a digitális tartalom összevonásával minden esetben egy komplexebb szolgáltatást nyújthatunk.

Dr. German Kinga, a MOME egyetemi docense a „ Digitalizált múzeumok” címen tartott előadást. A művészettörténész szerint a múzeumoknak diskurzust kell generálniuk a jelenről és a jövőről, valamint fontos, hogy rendelkezzenek digitális kurátorral is.

German Kinga előadása

A szegedi Somogyi Könyvtár workshop keretén belül mutatta be foglalkozásait.

A résztvevők találkoztak programozható, integető, vonalkövető robotkacsával, 3D nyomtatóval készült könyvjelzővel. A diákok kipróbálhatták a Quiver mobilalkalmazást, amellyel ha beolvastatjuk a kiszínezett lapokat, akkor a lapon szereplő figurák és tárgyak három dimenzióssá válnak és megelevenednek a kijelzőn. Bemutatták a könyvtárban alkalmazott, különböző, tanulást elősegítő programozási, nyelvtanulási módszereket, valamint a városi mobilapplikációjukat, amely által szórakozva ismerhetjük meg Szeged város nevezetességeit, történetét, híres személyeit, a megszerezett új tudásunkat pedig kvíz formájában tesztelhetjük is.

Robotkacsa

A programot színesítette a PICK Virtuális múzeum VR szemüvegen keresztüli megtekintése.

Összegzésként elmondhatjuk, hogy a közgyűjtemények digitalizálása nemcsak emléket őriz, hanem kulturális élményt is nyújt.

Kónya Orsolya