Ezekben a pillanatokban VISZ programozói tábornak ad helyet múzeumunk, a korábbi hetekben pedig a digitális kompetenciák fejlesztésére és robotprogramozás tanulására, robotika versenyekre való felkészülésre volt lehetőség az ősszámítógépek „díszletei” között. A táborok során rengeteg játékban, vidám élményben volt része a diákoknak. Kézzelfogható eredményekkel, megszerzett tudással és barátságokkal gazdagodtak a gyerekek.
A múzeum mindig ideális helyszín a tudományos ismeretek bővítésére – már az első technikai múzeumok is egyfajta példatárként jöttek létre, hogy a tanulók lássák, hogy jutottunk el napjaink eszközeiig.
Az ECDL tábort Rácz Miklós, a Robotika tábort Györe Mihály vezette. Rövid beszámolóikat közöljük.
ECDL tábor 2020
A július első felében megtartott 2x1 hetes tábort idén is nagy érdeklődés fogadta. Egy egyhetes kezdő és közvetlenül utána egy egyhetes haladó kurzus biztosította a résztvevőknek az akár hét modulos vizsgára való felkészülést. Öt résztvevő tett le Standard, 7 modulos vizsgát, és három vizsgázott le a 4 modulos Base-re. A második héten öt fő csatlakozott a csapathoz, akikből hárman már rendelkeztek vizsgákkal tavalyról, nekik csak a haladó modulokra volt szükségük. Összesen a két hét alatt hárman nem futottak neki a vizsgáknak.
Idén is jó hangulatban telt a tábor, ahol a tanulás mellett jókat sétáltunk, beszélgettünk és játszottunk. Igaz ez egy intenzív felkészítés a vizsgákra, mégis szakítani tudtunk időt pár naponta egy kis kiruccanásra a közeli hambishoz vagy a cukrászdába. Az első hét utolsó napján a csapat meglátogathatta a Tesco hipermarketet, és megnézhette, hogy a kulisszák mögött mi történik annak érdekében, hogy a mindennapos, általunk megszokott kiszolgálást és zökkenőmentes működést megvalósíthassák számunkra általában láthatatlan emberek. Itt természetesen az informatikai rendszerek működéséről is megtudhattak egy s mást a látogatók.
Nagy sikere volt a tanulások közötti szünetekben a retró játékteremnek, ahol korabeli számítógépeken korabeli játékokkal játszhattak a résztvevők. Ez azért is volt jó, mert a táborvezető gyerekkorának gépei találhatók ebben a teremben, és sok akkori dologról tudtunk beszélgetni, méghozzá első kézből.
A tábor sikerességét az is mutatja, hogy mindenki teljesíteni tudta az összes vizsgáját. A legnehezebb dolgunk az adatbáziskezeléssel és a táblázatkezeléssel volt, mint általában. A képszerkesztés, mint mindig, idén is népszerű volt. A gyerekek elsajátíthattak pár olyan trükköt is, amit a vizsgafeladatok nem követeltek meg, mégis örömmel csinálták.
Az eddigi és az idei táborokból kiindulva kijelenthetjük, hogy van létjogosultsága ennek a tábornak, és akármi is jön, találkozzunk jövőre ugyanitt.
Robotika tábor 2020
Idén is helyet adott az NJSZT informatika múzeuma a Lego Robotika tábornak. 13 fővel indult el a gyerekek körében egyre népszerűbb témájú tábor. Miután szélesebb körben megismerkedtek a robotika előnyeivel, robotok gyakorlati felhasználásával, megépítették saját LEGO Mindstorms EV3 robotjaikat.
Közben megismerkedtek az alkotó részeikkel, mi mozgatja a robotot, és mivel tudja érzékelni a külvilágot. A robot "életre keltését" nagyon élvezték a gyerekek, különböző feladatok megoldására programozták a robotot, sajátították el az alapokat. Ezek után jöttek a bonyolultabb feladatok.
Ilyen volt a szlalom pálya végigjárása, és egy szabadulós feladat is, amelynél egy négyzetből kellett kijutnia a robotnak a megadott kijáraton. Továbbá, "kiskutya' programot is írtak, ami annyit jelentett, hogy a robot követte a "gazdit", vagyis a programozóját.
A táborozók nagyon élvezték a tábor hetét, az új ismeretek elsajátítását Györe Mihály táborvezetővel együtt. Egyes gyerekek annyira elhivatottak voltak, hogy a tábor hetének szombatján a kiállításon tartott Robotika napra be is jöttek bemutatni, hogy mit tanultak a táborban.
Csatolmány | Méret |
---|---|
Robotika táborunk tematikája | 574.73 KB |